Texnikum bitiruvchilari qabuli
Asosiy / Texnikum bitiruvchilari qabuli

TEXNIKUM BITIRUVCHILARINI OLIY TAʼLIM MUASSASASI BAKALAVRIAT TAʼLIM YOʻNALISHIGA YAKKA TARTIBDAGI SUHBAT ASOSIDA QABUL QILISH UCHUN

BAHOLASH MEZONI

Mazkur baholash mezoni Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil
6-sentyabrdagi “Professional taʼlim tizimini yanada takomillashtirishga doir qoʻshimcha chora-tadbirlar toʻgʻrisida” PF-5812-son Farmoni hamda Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 11-yanvardagi “Texnikumlarni muvaffaqiyatli tamomlagan bitiruvchilarni oliy taʼlim muassasalarining bakalavriat taʼlim yoʻnalishlariga suhbat asosida oʻqishga qabul qilish tartibi toʻgʻrisidagi nizomni tasdiqlash haqida” 17-son
qaroriga asosan tayyorlandi.

Texnikumlarni muvaffaqiyatli tamomlagan bitiruvchilarni (texnikumdagi butun oʻqish davrida oʻquv semestrlari yakuniga koʻra oʻzlashtirish baholari “5 (aʼlo)” va “4 (yaxshi)”, biroq oʻzlashtirish baholarining kamida 50 foizi (tibbiyot oliy taʼlim muassasalari uchun kamida 85 foizi) “5 (aʼlo)” boʻlgan bitiruvchilar) oliy taʼlim muassasalarining bakalavriat taʼlim yoʻnalishlariga suhbat asosida oʻqishga qabul qilish uchun oʻtkaziladigan suhbat jarayonlari uchun tuzilgan namunaviy savollar mazmun jihatdan:

mamlakatda oʻz sohasiga oid amalga oshirilayotgan islohotlarning mohiyati va ahamiyatini tushunish;

bakalavriat taʼlim yoʻnalishini tanlashda motivatsiya (soha kasbining mohiyati va ijtimoiy ahamiyatini tushunish, unga doimiy qiziqish koʻrsatish);

shaxsiy-kasbiy xususiyatlar (oʻqishga qobiliyat, kasbiy vazifalarni hal qilishda amaliy faoliyat, intizomlilik, hamjihatlik, masʼuliyatlilik, qaror qabul qilishda mustaqillik darajasi, shaxsiy yutuqlar mavjudligi, shuningdek, oʻz ustida ishlash va ijodkorlik qobiliyatlari);

tanlangan bakalavriat taʼlim yoʻnalishi sohasidagi bilim va kasbiy koʻnikmalarning mavjudligi kabi masalalar oʻz aksini topgan.

Kirish

Bugungi kunda taʼlim sohasini tubdan takomillashtirish davr talabiga aylangan. Ushbu talabdan kelib chiqqan holda, taʼlim sohasidagi munosabatlarni tartibga soluvchi qonunlar qabul qilinmoqda. Jumladan, Oʻzbekiston Respublikasining 2020-yil 23-sentyabr kuni qabul qilingan “Taʼlim toʻgʻrisida”gi qonuni boʻlib, uning maqsadi taʼlim sohasidagi munosabatlarni tartibga solishdan iborat. Mazkur Qonunga asosan taʼlim sohasidagi asosiy prinsiplar, taʼlim tizimi, turlari va shakllari aniq belgilab berilgan.

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 6-sentyabrdagi “Professional taʼlim tizimini yanada takomillashtirishga doir qoʻshimcha chora-tadbirlar toʻgʻrisida” PF-5812-son Farmoni hamda Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 11-yanvardagi “Texnikumlarni muvaffaqiyatli tamomlagan bitiruvchilarni oliy taʼlim muassasalarining bakalavriat taʼlim yoʻnalishlariga suhbat asosida oʻqishga qabul qilish tartibi toʻgʻrisidagi nizomni tasdiqlash haqida” 17-son qarori respublika oliy taʼlim muassasalari huzuridagi texnikumlarning kunduzgi taʼlim shaklini muvaffaqiyatli tamomlagan bitiruvchilarni oʻz sohasiga mos bakalavriat taʼlim yoʻnalishlari boʻyicha kirish imtihonlarisiz, yakka tartibdagi suhbat orqali oliy taʼlim muassasalariga qoʻshimcha qabul koʻrsatkichlari asosida oʻqishga qabul qilish tartibini belgilaydi.

Suhbat jarayonini tashkil etish va oʻtkazish tartibi

1. Oliy taʼlim muassasasi rektori (filial direktori) har yili 10-avgustga qadar oʻz buyrugʻi bilan har bir taʼlim yoʻnalishi boʻyicha alohida Suhbat komissiyasini tuzadi.

Suhbat komissiyasi 9 nafardan kam boʻlmagan tarkibda tuziladi va uning tarkibiga kadrlarning asosiy ish beruvchilari boʻlgan tashkilotlar va oliy taʼlim muassasasi boʻysunuvi boʻyicha vazirliklar va idoralarning masʼul xodimlari, sohaga taalluqli texnikumning malakali oʻqituvchisi hamda boshqa oliy taʼlim muassasasining tegishli soha boʻyicha professor-oʻqituvchisi kiritiladi.

2. Texnikumlarni muvaffaqiyatli tamomlagan bitiruvchilarni oliy taʼlim muassasalariga oʻqishga qabul qilish boʻyicha suhbat jarayoni toʻliq videokuzatuv ostida oʻtkaziladi va jarayon ota-onalar, kuzatuvchilar uchun ajratilgan alohida kutish joyiga ovozli tarzda onlayn translyatsiya qilib boriladi.

Suhbat jarayoni toʻliq va sifatli videokuzatuv ostida oʻtkazilishini va videoyozuvlarning kamida uch yil oliy taʼlim muassasasida saqlanishini taʼminlash masʼuliyati shaxsan oliy taʼlim muassasasi rektori (filial direktori) zimmasiga yuklatiladi.

3. Bitiruvchilarni oliy taʼlim muassasalariga oʻqishga qabul qilish boʻyicha oʻtkaziladigan suhbat jarayoni har yili 10-avgustdan 25-avgustgacha, oliy taʼlim muassasasi tomonidan belgilangan muddatda, Suhbat komissiyasi tarkibining kamida uchdan ikki qismi ishtirok etgan taqdirda oʻtkaziladi.

Suhbat oʻtkazish muddatlari suhbat jarayonlari boshlanishidan kamida bir hafta oldin oliy taʼlim muassasasining rasmiy veb-saytida eʼlon qilinadi.

Suhbat jarayoniga jamoatchilik vakillari ham xolis kuzatuvchi sifatida jalb etilishi mumkin.

4. Belgilangan muddatlarda suhbatga kelmagan bitiruvchilarga shu oʻquv yili uchun qayta suhbat oʻtkazilmaydi va ular oliy taʼlim muassasasi bakalavriat taʼlim yoʻnalishining 2-bosqichidan oʻqishga qabul qilinmaydi.

Bitiruvchi uzrli sabablarga koʻra (kasalligi, xizmat safarida boʻlganligi yoki oila aʼzolarining vafot etganligini tasdiqlovchi hujjatni taqdim etganda) suhbatda ishtirok eta olmaydigan boʻlsa yoki ishtirok etmasa, suhbat oʻtkazilgan sanadan uch kundan kechikmay oliy taʼlim muassasasida tuzilgan qabul komissiyasiga murojaat etishi lozim. Mazkur toifadagi bitiruvchilar uchun suhbat jarayonlari toʻliq yakunlanganidan soʻng bir hafta muddat ichida qoʻshimcha suhbat oʻtkaziladi.

5. Savollar oliy taʼlim muassasasi qabul komissiyasi tomonidan ishlab chiqilib, qabul komissiyasi raisi tomonidan tasdiqlanadi.

6. Suhbat jarayonida Suhbat komissiyasining har bir aʼzosiga Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 11-yanvardagi 17-son qaroriga bilan tasdiqlangan “Texnikumlarni muvaffaqiyatli tamomlagan bitiruvchilarni oliy taʼlim muassasalarining bakalavriat taʼlim yoʻnalishlariga suhbat asosida oʻqishga qabul qilish tartibi toʻgʻrisida Nizom”da belgilangan namunaviy shakldagi (Ilova №1)  bitiruvchining suhbat natijalarini qayd etish varagʻi (keyingi oʻrinlarda — suhbat natijalarini qayd etish varagʻi) beriladi.

Suhbat komissiyasi aʼzolari tomonidan suhbat natijalarini qayd etish varagʻiga har bir bitiruvchi bilan oʻtkazilgan suhbat natijasiga koʻra ball belgilab boriladi va imzolanadi.

Texnikum bitiruvchilarini oliy taʼlim muassasasi bakalavriat taʼlim yoʻnalishiga suhbat asosida qabul qilish uchun baholash mezoni

Suhbat jarayonida bitiruvchilarning har biriga quyidagi mavzular bоʼyicha bittadan jami tоʼrtta savol beriladi:

1)  Mamlakatda oʻz sohasiga oid amalga oshirilayotgan islohotlarning mohiyati va ahamiyatini tushunish.

2)  Bakalavriat taʼlim yoʻnalishini tanlashda motivatsiya (soha kasbining mohiyati va ijtimoiy ahamiyatini tushunish, unga doimiy qiziqish koʻrsatish).

3)  Shaxsiy-kasbiy xususiyatlar (oʻqishga qobiliyat, kasbiy vazifalarni hal qilishda amaliy faoliyat, intizomlilik, hamjihatlik, masʼuliyatlilik, qaror qabul qilishda mustaqillik darajasi, shaxsiy yutuqlar mavjudligi, shuningdek, oʻz ustida ishlash va ijodkorlik qobiliyatlari).

4)  Tanlangan bakalavriat taʼlim yoʻnalishi sohasidagi bilim va kasbiy koʻnikmalarning mavjudligi boʻyicha jami toʻrtta savol beriladi.

Har bir variantda 4 tadan savollari mavjud boʻlib, har bir toʻgʻri javob uchun 25 ball beriladi. Savollar uchun eng yuqori ball – 100 ballni tashkil etadi. Suhbat natijalari quyidagi mezonlar boʻyicha toʻplagan umumiy bali quyidagicha baholanadi. 

T/r

Toʻgʻri javob

Baho

Xususiy ball

1

4

Aʼlo

90-100

2

3

Yaxshi

78-89

3

2

Qoniqarli

67-78

4

1

Qoniqarsiz

0-66

Muayyan taʼlim yoʻnalishi (guruh) boʻyicha suhbat jarayoni yakunlangach Suhbat komissiyasi aʼzolari tomonidan toʻldirilgan suhbat natijalarini qayd etish varaqlaridagi ballar hisoblab chiqiladi va shu asosida Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 11-yanvardagi 17-son qaroriga bilan tasdiqlangan “Texnikumlarni muvaffaqiyatli tamomlagan bitiruvchilarni oliy taʼlim muassasalarining bakalavriat taʼlim yoʻnalishlariga suhbat asosida oʻqishga qabul qilish tartibi toʻgʻrisida Nizom”ga muvofiq namunaviy shakldagi (Ilova №2) bitiruvchi bilan oʻtkazilgan suhbatning yakuniy natijalarini qayd etish varagʻi (keyingi oʻrinlarda — suhbatning yakuniy natijalarini qayd etish varagʻi) toʻldirilib, Suhbat komissiyasi tomonidan tasdiqlanadi.

Suhbat komissiyasi tomonidan tasdiqlangan suhbatning yakuniy natijalarini qayd etish varagʻiga asosan Suhbat komissiyasining ishtirok etgan aʼzolari tomonidan qoʻyilgan ballarning oʻrtachasi 67 ball va undan yuqori boʻlganda abituriyent suhbatdan oʻtgan hisoblanadi.

Muayyan taʼlim yoʻnalishi (guruh) boʻyicha oʻtkazilgan suhbat natijalariga koʻra suhbatdan oʻtganlar roʻyxati shu kunning oʻzida abituriyentlarga oʻqib eshittiriladi.

Oliy taʼlim muassasasida suhbatlar oʻtkazilishi davrida belgilangan tartibda apellyatsiya shikoyatlarini koʻrib chiqish uchun apellyatsiya komissiyasi tashkil etiladi.

Apellyatsiya shikoyatlari suhbat natijalari eʼlon qilingan vaqtdan boshlab 24 soat ichida oliy taʼlim muassasasida toʻgʻridan-toʻgʻri yozma shaklda yoki Oliy va oʻrta maxsus taʼlim vazirligining rasmiy veb-sayti orqali onlayn shaklda qabul qilinadi va appelyatsiya komissiyasi tomonidan murojaat qilganlarning sonidan kelib chiqqan holda bir kundan uch kungacha boʻlgan muddatda videoyozuv asosida koʻrib chiqiladi.

Suhbat natijalariga koʻra talabalikka tavsiya etilganlar toʻgʻrisidagi maʼlumotlar natijalar eʼlon qilingan kundan boshlab uch kun muddatda oliy taʼlim muassasasi rektori (filial direktori) tomonidan boʻysunuvi boʻyicha vazirlik, idoraga taqdim etiladi.

Suhbat komissiyasining suhbat natijalarini qayd etish hamda suhbatning yakuniy natijalarini qayd etish varaqlari uch yil oliy taʼlim muassasasida saqlanadi.

SUHBAT JARAYONIDA BERILADIGAN NAMUNAVIY SAVOLLAR TOʻPLAMI

KOMPYUTER INJINIRINGI TAʼLIM YOʻNALISHI

I.    Mamlakatda oʻz sohasiga oid amalga oshirilayotgan islohotlarning mohiyati va ahamiyatini tushunish.

1.      “UZ” domenidagi domen nomlarini roʻyxatdan oʻtkazish va ulardan foydalanishdan koʻzlangan maqsad nima?

2.      Sunʼiy intellekt texnologiyalarini qoʻllab-quvvatlash uchun maxsus rejim tashkil etish va uning faoliyatini yoʻlga qoʻyishdan koʻzlangan maqsad nima?

3.      Ichki ishlar organlari faoliyatiga zamonaviy axborot texnologiyalarini keng joriy etish chora-tadbirlari toʻgʻrisidagi qarorda qanday vazifalar belgilangan?

4.      Mamlakatimizda axborot texnologiyalari va kompyuter dasturlash sohasida yosh mutaxassislarni ragʻbatlantirish boʻyicha qanday ishlar olib borilmoqda?

5.      Mahalliy davlat hokimiyati organlari faoliyatiga “E-qaror” elektron tizimini joriy etishdan koʻzlangan maqsad nima?

6.      Sunʼiy intellekt texnologiyalarini jadal joriy etish uchun shart-sharoitlar yaratishdan koʻzlangan maqsad nima?

7.      Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining Toshkent shahrida raqamli texnologiyalarni keng joriy etish chora-tadbirlari toʻgʻrisidagi qarorida qanday vazifalar belgilangan?

8.      Oʻzbekiston Respublikasida identifikatsiya ID-kartalarini rasmiylashtirish va berish tizimini joriy etish nima uchun kerak?

9.      Dasturiy taʼminot vositalari ishlab chiquvchilarining milliy reyestri deganda nimani tushunasiz?

10.    Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarining joriy etilishini nazorat qilish, ularni himoya qilish nima uchun kerak?

11.    Dasturiy mahsulotlar va axborot texnologiyalari texnologik parki faoliyatini tashkil etish nima uchun kerak boʻldi?

12.    Dasturiy taʼminot vositalari eksporti va importi qilishdan koʻzlangan maqsad nima?

13.    Dasturiy mahsulotlar va axborot texnologiyalari texnologik parkini tashkil etishdan koʻzlangan maqsad nima?

14.    “ICTWEEK Uzbekistan” Axborot-kommunikatsiya texnologiyalari haftaligini tashkil etish koʻzlangan maqsad nima?

15.    Mamlakatda axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini joriy qilish va rivojlantirish nima uchun kerak?

II.            Bakalavriat taʼlim yoʻnalishini tanlashda motivatsiya (soha kasbining mohiyati va ijtimoiy ahamiyatini tushunish, unga doimiy qiziqish koʻrsatish):

1.         Axborot texnologiyalari mutaxassislari qanday muammolarni yechadilar?

2.         Axborot texnologiyalari mutaxassisini boshqa kasblardan afzalroq tomonlari bormi?

3.         Kompyuter injiniring mutaxassis mohiyati va ahamiyatini nimada?

4.         Kompyuter injiniring mutaxassis qanday muammolarni hal qiladi?

5.         Dasturiy injiniring mutaxassis mohiyati va ahamiyatini nimada?

6.         Dasturiy injiniring mutaxassisdan day muammolarni hal qiladi?

7.         Axborot texnologiyalari boʻyicha xizmatlarni koʻrsatish nima uchun muhim?

8.         Dastur ishlab chiqarish va sotish nima uchun daromadli soha hisoblanadi?

9.         Axborot texnologiyalari boʻyicha yaxshi mutaxassis boʻlish uchun qaysi fanlarni yaxshi oʻzlashtirish kerak?

10.      Dasturlar insonlar hayotini yengillashtiradi deb oʻylaysizmi?

11.      Qanday dasturlardan nima maqsadda foydalanasiz?

12.      Dasturchi mutaxassislarni tayyorlash uchun universitetda oʻqish shartmi?

13.      Qanday qilib axborot texnologiyalaridan foydalanib internet orqali pul ishlash mumkin.

14.      Axborot texnologiyalari boʻyicha yirik kompaniyalar haqida nima bilasiz?

15.      Axborot texnologiyalari boʻyicha oʻqituvchilik kasbini boshqa kasblardan nima ustunligi bor?

 III.          Shaxsiy-kasbiy xususiyatlar (oʻqishga qobiliyat, kasbiy vazifalarni hal qilishda amaliy faoliyat, intizomlilik, hamjihatlik, masʼuliyatlilik, qaror qabul qilishda mustaqillik  darajasi, shaxsiy yutuqlar mavjudligi, shuningdek, oʻz ustida ishlash va ijodkorlik qobiliyatlari);

1.         IT muhandislik kasbi insonga qanday masʼuliyat yuklaydi?

2.         IT muhandis qanday fazilatlarga ega boʻlishi lozim?

3.         IT muhandis boʻlish uchun qaysi bilimlar zarur?

4.         Shaxsiy qaror qabul qilinishida masʼuliyat, bilim, tajriba, maslahatlashish va murosa yoʻlini tanlashning qaysi biri eng muhim?

5.         Mustaqil qaror qabul qilishni har doim maʼqul deb hisoblaysizmi? Izoh bering.

6.         Sizning hayotingizda internet muhim oʻrin tutadimi?

7.         Sizningcha kompyuter oʻyinlariga qiziqish turli xil moliyaviy muammolarni tugʻdiradimi?

8.         Shu kungacha AKT sohasida qanday yutuqlarga erishgansiz?

9.         Sizga biror topshiriq berilsa boshqalar bilan maslahatlashasizmi, nima uchun?

10.      Sizningcha inson nega muvaffaqiyatga erisha olmaydi?

11.      5 yildan keyin oʻzingizni qanday qiyofada aks ettirasiz?

12.      Birinchi moliyaviy daromadingiz? Oxirgisichi?

13.      Inson nimani tgʻri tanlash kerak deb oʻylaysiz?

14.      Nima uchun bugun kunda til oʻrganishga boʻlgan talab yuqori deb oʻylaysiz? Siz qaysi tilni oʻrganyapsiz?

15.      Sizningcha kelajakda biror nimani oʻzgartira olaman deb oʻylaysizmi? Aynan nimani?

IV.             Tanlangan bakalavriat taʼlim yoʻnalishi sohasidagi bilim va kasbiy koʻnikmalarning mavjudligi:

1.         Kompyuter xotirasini iyerarxik koʻrinishini soʻzlab bering

2.         Protsessorda buyruq bajarilish bosqichlari

3.         Fon Neyman arxitekturasini tushuntirib bering

4.         Operativ xotira qanday xotira turiga kiradi va uning vazifalarini sanab bering

5.         Maʼlumotlarni ketma-ket uzatuvchi universal shinalar, vazifalari va turlari?

6.         Hyper Threading texnologiyasi haqida gapirib bering

7.         EHM larning rivojlanish davrlari haqida nimalarni bilasiz?

8.         Parallel hisoblash tizimlari haqida nimalarni bilasiz?

9.         Kompyuter tizimida kesh xotiraning oʻrni, turlari va vazifalarini aytib bering

10.      Axborot oʻlchov birliklarini sanab bering

11.      Kompyuter tarmoqlarida bogʻlanishlar boʻyicha qanday topologiyalarni bilasiz?

12.      Umumiy shina topologiyali lokal tarmoqlar haqida nimalarni bilasiz?

13.      Global va lokal tarmoq haqida gapirib bering

14.      OSI modeli sathlarini sanab bering

15.      FTP (File Transfer Protokol) protokoli haqida gapirib bering

16.      ЅMTR (Simple Mail Transfer Protocol protokoli haqida gapirib bering

17.      HTTP (Hyper Text Transfer Protocol) protokoli haqida gapirib bering

18.      UTP kabeli haqida soʻzlab bering

19.      Modem turlari va vazifalarini aytib bering

20.      Klient-server arxitekturasini tushuntirib bering

21.      Klient-server protokollarini sanab bering

22.      Sensor tarmoqlari elementlariga misol keltiring

23.      Sensor qurilmalarining asosiy vazifalarini sanab bering

24.      IoT texnologiyalari haqida gapirib bering

25.      Identifikatsiya va Autentifikatsiyani tushintirib bering

26.      NTFS fayl tizimi haqida soʻzlab bering

27.      Fat, Fat32 fayl tizimlari haqida soʻzlab bering

28.      Fragmentatsiya haqida nimalarni bilasiz?

29.      Operatsion tizim turlari va vazifalari?

30.      Operatsion tizimning asosiy tashkil etuvchilarini sanab bering

31.      Superkompyuterlar haqida nimalarni bilasiz?

32.      Linux operatsion tizimi haqida gapirib bering

33.      Monolit operatsion tizimlar haqida gapirib bering

34.      BIOS haqida nimalarni bilasiz?

35.      Antivirus dasturlari, ularning turlari va vazifalari haqida gapirib bering

36.      Multipleksorlash haqida gapirib bering

37.      Windows operatsion tizimida fayllarni boshqaruvchi tizimlar?

38.      Windows Ot da komand satrni chaqirib olish qanday amalga oshiriladi?

39.      Windows Ot da foydalanuvchini qoʻshish jarayonini tushuntiring

40.      Operatsion tizimlarda guruh tushunchasi?

41.      Sezar shifrlash usulini tushuntirib bering

42.      Elektron raqamli imzoni tushuntirib bering

43.      Office paketlarga odatda qaysi muharrirlar kiradi va ularning vazifalari?

44.      Makros nima? Misol keltiring

45.      Kompyuter viruslari va ularning turlari?

46.      Kompyuter viruslarining taʼsiri boʻyicha turlanishi?

47.      Antivirus dasturlarning ishlash prinsipi?

48.      Arxivatorlarning turlari va vazifalari?

49.      Arxivatorlarning ishlash prinsipi?

50.      Windows da dir va Linuxda ls buyruqlar vazifasi?

DASTURIY INJINIRING TAʼLIM YOʻNALISHI

I.             Mamlakatda oʻz sohasiga oid amalga oshirilayotgan islohotlarning mohiyati va ahamiyatini tushunish.

1.      “UZ” domenidagi domen nomlarini roʻyxatdan oʻtkazish va ulardan foydalanishdan koʻzlangan maqsad nima?

2.      Sunʼiy intellekt texnologiyalarini qoʻllab-quvvatlash uchun maxsus rejim tashkil etish va uning faoliyatini yoʻlga qoʻyishdan koʻzlangan maqsad nima?

3.      Ichki ishlar organlari faoliyatiga zamonaviy axborot texnologiyalarini keng joriy etish chora-tadbirlari toʻgʻrisidagi qarorda qanday vazifalar belgilangan?

4.      Mamlakatimizda axborot texnologiyalari va kompyuter dasturlash sohasida yosh mutaxassislarni ragʻbatlantirish boʻyicha qanday ishlar olib borilmoqda?

5.      Mahalliy davlat hokimiyati organlari faoliyatiga “E-qaror” elektron tizimini joriy etishdan koʻzlangan maqsad nima?

6.      Sunʼiy intellekt texnologiyalarini jadal joriy etish uchun shart-sharoitlar yaratishdan koʻzlangan maqsad nima?

7.      Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining Toshkent shahrida raqamli texnologiyalarni keng joriy etish chora-tadbirlari toʻgʻrisidagi qarorida qanday vazifalar belgilangan?

8.      Oʻzbekiston Respublikasida identifikatsiya ID-kartalarini rasmiylashtirish va berish tizimini joriy etish nima uchun kerak?

9.      Dasturiy taʼminot vositalari ishlab chiquvchilarining milliy reyestri deganda nimani tushunasiz?

10.    Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarining joriy etilishini nazorat qilish, ularni himoya qilish nima uchun kerak?

11.    Dasturiy mahsulotlar va axborot texnologiyalari texnologik parki faoliyatini tashkil etish nima uchun kerak boʻldi?

12.    Dasturiy taʼminot vositalari eksporti va importi qilishdan koʻzlangan maqsad nima?

13.    Dasturiy mahsulotlar va axborot texnologiyalari texnologik parkini tashkil etishdan koʻzlangan maqsad nima?

14.    “ICTWEEK Uzbekistan” Axborot-kommunikatsiya texnologiyalari haftaligini tashkil etish koʻzlangan maqsad nima?

15.    Mamlakatda axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini joriy qilish va rivojlantirish nima uchun kerak?

II.            Bakalavriat taʼlim yoʻnalishini tanlashda motivatsiya (soha kasbining mohiyati va ijtimoiy ahamiyatini tushunish, unga doimiy qiziqish koʻrsatish):

1.         Axborot texnologiyalari mutaxassislari qanday muammolarni yechadilar?

2.         Axborot texnologiyalari mutaxassisini boshqa kasblardan afzalroq tomonlari bormi?

3.         Kompyuter injiniring mutaxassis mohiyati va ahamiyatini nimada?

4.         Kompyuter injiniring mutaxassis qanday muammolarni hal qiladi?

5.         Dasturiy injiniring mutaxassis mohiyati va ahamiyatini nimada?

6.         Dasturiy injiniring mutaxassisdan day muammolarni hal qiladi?

7.         Axborot texnologiyalari boʻyicha xizmatlarni koʻrsatish nima uchun muhim?

8.         Dastur ishlab chiqarish va sotish nima uchun daromadli soha hisoblanadi?

9.         Axborot texnologiyalari boʻyicha yaxshi mutaxassis boʻlish uchun qaysi fanlarni yaxshi oʻzlashtirish kerak?

10.      Dasturlar insonlar hayotini yengillashtiradi deb oʻylaysizmi?

11.      Qanday dasturlardan nima maqsadda foydalanasiz?

12.      Dasturchi mutaxassislarni tayyorlash uchun universitetda oʻqish shartmi?

13.      Qanday qilib axborot texnologiyalaridan foydalanib internet orqali pul ishlash mumkin.

14.      Axborot texnologiyalari boʻyicha yirik kompaniyalar haqida nima bilasiz?

15.      Axborot texnologiyalari boʻyicha oʻqituvchilik kasbini boshqa kasblardan nima ustunligi bor?

III.    Shaxsiy-kasbiy xususiyatlar (oʻqishga qobiliyat, kasbiy vazifalarni hal qilishda amaliy faoliyat, intizomlilik, hamjihatlik, masʼuliyatlilik, qaror qabul qilishda mustaqillik  darajasi, shaxsiy yutuqlar mavjudligi, shuningdek, oʻz ustida ishlash va ijodkorlik qobiliyatlari);

1.         IT muhandislik kasbi insonga qanday masʼuliyat yuklaydi?

2.         IT muhandis qanday fazilatlarga ega boʻlishi lozim?

3.         IT muhandis boʻlish uchun qaysi bilimlar zarur?

4.         Shaxsiy qaror qabul qilinishida masʼuliyat, bilim, tajriba, maslahatlashish va murosa yoʻlini tanlashning qaysi biri eng muhim?

5.         Mustaqil qaror qabul qilishni har doim maʼqul deb hisoblaysizmi? Izoh bering.

6.         Sizning hayotingizda internet muhim oʻrin tutadimi?

7.         Sizningcha kompyuter oʻyinlariga qiziqish turli xil moliyaviy muammolarni tugʻdiradimi?

8.         Shu kungacha AKT sohasida qanday yutuqlarga erishgansiz?

9.         Sizga biror topshiriq berilsa boshqalar bilan maslahatlashasizmi, nima uchun?

10.      Sizningcha inson nega muvaffaqiyatga erisha olmaydi?

11.      5 yildan keyin oʻzingizni qanday qiyofada aks ettirasiz?

12.      Birinchi moliyaviy daromadingiz? Oxirgisichi?

13.      Inson nimani tgʻri tanlash kerak deb oʻylaysiz?

14.      Nima uchun bugun kunda til oʻrganishga boʻlgan talab yuqori deb oʻylaysiz? Siz qaysi tilni oʻrganyapsiz?

15.      Sizningcha kelajakda biror nimani oʻzgartira olaman deb oʻylaysizmi? Aynan nimani?

 IV.            Tanlangan bakalavriat taʼlim yoʻnalishi sohasidagi bilim va kasbiy koʻnikmalarning mavjudligi: 

1.     Dasturlashda oʻzgaruvchilar va oʻzgarmas(konstantalar haqida) soʻzlab bering.

2.     Dasturlashda shart (IF) operatorlari haqida soʻzlab bering.

3.     Dasturlashda “switch case” operatorlari haqida soʻzlab bering

4.     Dasturlashda “for” sikl operatorlari haqida soʻzlab bering

5.     Dasturlashda “while” sikl operatorlari haqida soʻzlab bering

6.     Dasturlashda “do while” sikl operatorlari haqida soʻzlab bering

7.     Dasturlashda funksiyalar va metodlar haqida soʻzlab bering.

8.     Bir oʻlchamli sonli massivning maksimum elementini qanday topish mumkinligi haqida izoh bering.

9.     Bir oʻlchamli sonli massivning minimum elementini qanday topish mumkinligi haqida izoh bering.

10.  HTMLning strukturasi

11.  HTML da havolalar (a tegi) bilan ishlash haqida soʻzlab bering.

12.  HTML da matnlar bilan ishlovchi (p, h1, b) teglar haqida soʻzlab bering.

13.  HTML da matnlar bilan ishlovchi (sub, sup) teglar haqida soʻzlab bering.

14.  HTML da matnlar bilan ishlovchi (del, ins) teglar haqida soʻzlab bering.

15.  HTML da roʻyxatlar bilan ishlovchi (ol) tegi haqida soʻzlab bering.

16.  HTML da roʻyxatlar bilan ishlovchi (ul) tegi haqida soʻzlab bering.

17.  HTML da jadvallar bilan ishlovchi (table, tr, td)teglar haqida soʻzlab bering.

18.  HTML da “CENTER” tegi haqida aytib bering

19.  HTML da “BUTTON” tegi haqida soʻzlab bering.

20.  HTML da rasm va video bilan ishlovchi teglar haqida soʻzlab bering.

21.  HTML da “input” tegining attributlari haqida soʻzlab bering.

22.  CSS tili haqida soʻzlab bering

23.  CSS da “class” selektori haqida soʻzlab bering

24.  CSS da “id” selektori haqida soʻzlab bering.

25.  CSS da ranglar bilan ishlash haqida soʻzlab bering.

26.  JavaScriptda oʻzgaruvchilar va oʻzgarmaslar haqida soʻzlab bering.

27.  JavaScriptda “for sikl” operatorlari haqida soʻzlab bering

28.  Sinf va obʼektlar haqida soʻzlab bering

29.  Inkapsulyatsiyada “public” kirish modifikatori haqida soʻzlab bering.

30.  Inkapsulyatsiyada “protected” kirish modifikatori haqida soʻzlab bering.

31.  Inkapsulyatsiyada “private” kirish modifikatori haqida soʻzlab bering.

32.  MySQL tilida maʼlumotlar bazasini yaratish kodini soʻzlab bering.

33.  MySQL tilida jadval yaratish kodini soʻzlab bering

34.  MySQL tilida “INSERT INTO” operatori haqida soʻzlab bering.

35.  MySQL tilida “SELECT” operatori yordamida oddiy soʻrov yaratish kodini soʻzlab bering.

36.  MySQL tilida “WHERE” operatori yordamida oddiy soʻrov yaratish kodini soʻzlab bering.

37.  MySQL tilida “AND” operatori haqida soʻzlab bering.

38.  MySQL tilida “OR” operatori haqida soʻzlab bering.

39.  MySQL tilida “NOT” operatori haqida soʻzlab bering.

40.  MySQL tilida “MIN” operatori haqida soʻzlab bering

41.  MySQL tilida “MAX” operatori haqida soʻzlab bering.

42.  MySQL tilida “Between” operatori haqida soʻzlab bering.

43.  MySQL tilida “COUNT” operatori haqida soʻzlab bering.

44.  MySQL tilida “AVG” operatori haqida soʻzlab bering.

45.  MySQL tilida “SUM” operatori haqida soʻzlab bering.

46.  MySQL tilida “LIMIT” operatori haqida soʻzlab bering.

47.  MySQL da “ORDER BY”  operatori haqida soʻzlab bering.

48.  MySQL da “GROUP BY” operatori haqida soʻzlab bering.

49.  MySQL da jadvalni oʻchirish operatori haqida soʻzlab bering.

50.  MySQL da maʼlumotlar bazasini oʻchirish operatori haqida soʻzlab bering.

Muhammad al-Xorazmiy nomidagi Toshkent axborot texnologiyalari universiteti Urganch filialida  texnikumlarni muvaffaqiyatli tamomlagan bitiruvchilarni bakalavriat ta’lim yo‘nalishiga qabul qilish uchun o‘tkaziladigan Suhbat jarayonlari 2022-yil 17-20 avgust sanalarida o‘tkaziladi. Suhbat jarayonlari о‘quv binosining 102-auditoriyasida soat 10:00 da boshlanadi.

Belgilangan muddatlarda suhbatga kelmagan bitiruvchilarga shu o‘quv yili uchun qayta suhbat o‘tkazilmaydi va ular oliy ta’lim muassasasi bakalavriat ta’lim yo‘nalishining 2-bosqichidan o‘qishga qabul qilinmaydi.

Bitiruvchi uzrli sabablarga ko‘ra (kasalligi, xizmat safarida bo‘lganligi yoki oila a’zolarining vafot etganligini tasdiqlovchi hujjatni taqdim etganda) suhbatda ishtirok eta olmaydigan bo‘lsa yoki ishtirok etmasa, suhbat o‘tkazilgan sanadan uch kundan kechikmay oliy ta’lim muassasasida tuzilgan qabul komissiyasiga murojaat etishi lozim. Mazkur toifadagi bitiruvchilar uchun suhbat jarayonlari to‘liq yakunlanganidan so‘ng bir hafta muddat ichida qo‘shimcha suhbat o‘tkaziladi.